SZYBKI KONTAKT
TEL. 695 99 66 33

TOP 5 czyli 5 najważniejszych powodów

dla których warto korzystać z gadżetów reklamowych w marketingu.

 

Istnieje wiele modeli organizacji. Jeżeli jednak uznamy model organiczny, możemy myśleć
o organizacji jak o sprawnie działającym organizmie. Zakładamy zatem, że w zależności od momentu, w którym się ona znajduje, powody używania gadżetów reklamowych mogą się różnić.

 

 

5. Potrzeba pokazania firmy na rynku

 

Potrzeba zaspokojenia podstawowych warunków egzystencji organizacji. W tym miejscu gadżety mają na celu poinformowanie o istnieniu firmy. To jest ten moment ,kiedy bardziej liczy się ilość niż jakość. Liczy się dotarcie z identyfikacją marki do jak największej liczby odbiorców.

 

Jakich gadżetów warto używać w tym momencie? Tanich – jak długopisy eko, notesów, ołówków, baloników, cukierków. Przydatne są również gadżety o dużej żywotności ,
widocznych dla dużej ilości potencjalnych klientów.
Tutaj pojawiają się nieśmiertelne kalendarze – najlepiej ścienne.

 

4. Podziękowanie za zakup

 

Podziękowanie za zakup to ważny element współpracy z klientem i budowy relacji opartej na poczuciu bezpieczeństwa. Gadżet, który informuje klienta, że mu dziękujemy , że jego zakup jest dla nas ważny, że ulokował swoje pieniądze we właściwym miejscu.

Unikałbym dokonywania segregacji klientów w zależności od ceny zakupu. Każdy klient na tym etapie powinien wiedzieć, że jest tak samo ważny. Nigdy nie wiemy, czy klient, który kupił paczkę zapałek, jutro nie kupi naszego odpowiednika odrzutowca albo czy nie poleci nas takiemu klientowi.

 

W zależności od sprzedawanego produktu lub usług gadżety na tym etapie powinny być tanie, kosztować od kilku do kilkunastu złotych.

Mogą to być kalendarze biurkowe, gadżet nawiązujący do charakteru prowadzonej działalności, breloczek, metalowy długopis, notes, kubek a nawet zwykła smyczka.

 

3. Identyfikacja pracowników z organizacją

 

Na tym etapie klient wewnętrzny jest równie ważny jak klient zewnętrzny. Zadowolony pracownik identyfikujący się ze swoją firmą jest nie tylko najlepszą wizytówką firmy
ale również aktywnym nośnikiem reklamowym. Dobrze, jeżeli na każdej konferencji, szkoleniu, spotkaniu businessowym czy prywatnie w kinie lub restauracji Twój pracownik przypomni
o Tobie i Twojej firmie.

Pomocne są tutaj wszelkiego rodzaju pakiety powitalne, oczywiście również odzież reklamowa, firmowe wlepki i naszywki. Firmowa odzież sportowa, kaski rowerowe itp.

 

2. Dowód uznania

 

Podobnie jak w naszym przypadku klient zarówno wewnętrzny jak i zewnętrzny lubi być doceniany. Oczywiście takie docenienie powinno być skierowane do kluczowych klientów
i pracowników organizacji.
Najlepsze gadżety dla tych klientów to gadżety z półki od średniej aż do prestiżowej.

Liczy się w tym przypadku personalizacja, w przypadku wszelkiego rodzaju galanterii warto aby znakowanie było nienachalne. Musimy pamiętać, że celem przekazywania gadżetów z tej kategorii jest docenienie klienta. Klient bardzo szybko nas przejrzy, jeżeli odczyta w naszym geście interesowność.
Gadżet taki jednak może pozwolić utrzymać klienta za relatywnie niewielką kwotę.
Jest to też zabieg tańszy od wieloprocentowych rabatów i niejednego programu lojalnościowego utrzymującego najważniejszych klientów poza obszarem opłacalności.

 

1. Targi, spotkania businessowe i szkolenia.

 

Targi są idealną okazją do przetestowania wszystkich powyższych powodów używania gadżetów. Są okazją do promocji marki za pośrednictwem drobiazgów rozdawanych masowo, są okazją do docenienia kluczowych pracowników przez sam już ich udział w targach oraz na wzmocnienie relacji z kluczowymi kontrahentami.

 

Miłego dnia

Cyprian Czerwiński

E-mail: cyprian@happybusiness.pl

 

Choice and decisions: businessman thinking with question marks w