SZYBKI KONTAKT.
TEL. 603 680 694

12 kroków – jak Promować firmę za pośrednictwem YouTube

Choice and decisions: businessman thinking with question marks w

 

Krok 1.

Zadaj sobie pytanie jaką wartość dla Twoich widzów ma mieć materiał, który chcesz im pokazać. Co zyska widz oglądając Twój materiał? Czy chcesz zaprezentować swoją usługę, produkt za pomocą filmu czy  wideo prezentacji?

 

Krok 2.

Widownia YouTube poszukuje materiałów z jednej z trzech kategorii:

  1. Humor
  2. Rzeczy dziwne i niesamowite
  3. Materiały wartościowe merytorycznie

Wybór kategorii zależy głównie od widza, którego chcesz pozyskać. Musisz zadać sobie pytanie kto jest Twoją grupą docelową i jak chcesz być postrzegany. Jaki wizerunek firmy chcesz budować. Np. promując studio tatuażu nie musisz się ograniczać. Filmy z wszystkich trzech kategorii są dozwolone. Jednakże jeśli masz biuro rachunkowe, warto aby Twój wizerunek kojarzył się z solidnością, bezpieczeństwem, profesjonalizmem. Wówczas unikaj nagrywania filmów z pierwszej i drugiej kategorii.

 

Krok 3.

Spersonalizuj swój kanał YouTube – zadbaj, żeby kojarzył się z Twoją firmą –  to kilka chwil pracy grafika, w zamian za które otrzymasz kolejny profesjonalny nośnik swojej reklamy. Twórz i umacniaj wizerunek swojej firmy.

 

Krok 4.

Zadbaj, żeby w opisie Twoich materiałów wideo znalazł się adres Twojej strony internetowej lub bloga.

 

Krok 5. 

Pamiętaj, żeby słowa kluczowe umieszczać również w tytule i opisie filmu. Zwiększa to efektywność wyszukiwania Twoich filmów.

 

Krok 6.

Jak wybrać najlepsze dla Twojego filmu słowa kluczowe?

Wybierz słowa opisujące wprost temat swojego filmu. Użyj planera słów kluczowych addwords dostępnego pod adresem https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal , żeby sprawdzić , które odmiany tych słów są najczęściej wyszukiwane.

Sprawdź jakie filmy wyświetlają się najwyżej po wybranych przez Ciebie słowach kluczowych.
Sprawdź jakie jeszcze słowa kluczowe używane są do pozycjonowania tych filmów. To może być inspirujące również dla Ciebie.

 

Krok 7.

Zadbaj, o atrakcyjną miniaturę filmu. Wybierz najatrakcyjniejszy motyw z filmu lub wgraj ciekawe zdjęcie. Miniaturę Twojego filmu zmienisz edytując film w menadżerze filmów YouTube.

 

Krok 8.

Utwórz tematyczne playlisty ze swoimi filmami. Zwiększy to jeszcze bardziej ilość wyświetleń Twoich filmów.

 

Krok 9.

Użytkownicy YouTube zazwyczaj nie lubią sprzedawców. Rozumiem, że umieszczasz  film po to, aby docelowo coś im sprzedać. Jednakże osiągniesz lepsze efekty skupiając się na cechach produktu, uwidaczniając potrzebę zakupu dla widza, a nie swoją potrzebę sprzedaży. Unikaj typowo sprzedażowej mowy czyli np. promocja, sprawdź, kup teraz, ostatnie sztuki itp.

 

Krok 10.

Filmy które umieszczasz na YouTube to Twoja praca i koszt. Nie krępuj się poprosić widzów o subskrypcję. Na bieżąco będą widzieć co się dzieje na Twoim kanale. Warto jest umieszczać prośbę o subskrypcję w formie adnotacji w filmie.

 

Krok 11.

Promuj swoje filmy poza YouTube. Nie zapomnij umieścić ich w mediach społecznościowych – na Twitterze, Facebooku, Instagramie oraz w dedykowanych grupach Facebook-owych.  Dodaj w innych przeglądarkach filmowych tj. Vimeo oraz na forach branżowych. Zamieść wideo na blogu lub stronie firmowej. Dotrzyj do klienta rozsyłając za pośrednictwem maili i newsletterów link do twojego filmu.

 

Krok 12. 

Pamiętaj, że czas oglądania odgrywa kluczową rolę. Największe zaangażowanie widowni utrzymasz maksymalnie przez minutę. Wykorzystaj to i daj najważniejsze i najatrakcyjniejsze informacje, obrazy na początku swojego filmu.  Możesz też spróbować zatrzymać widza na dłużej. Umieść na swoim kanale You Tube poradniki, instruktarze lub inne filmy o wysokiej wartości merytorycznej.

 

Dziękuje za lekturę – liczę, że przynajmniej niektóre z tych wskazówek przydadzą się w Twojej pracy i zwiększą Twoją sprzedaż. Jeżeli nadal potrzebujesz jakiejkolwiek pomocy nie wahaj się zapytać.

 

Nasz kanał Youtube znajdziesz pod adresem :
https://www.youtube.com/channel/UC9fYVs-0jZGDGUxUF7OX52A

Znajdziesz nas również na facebooku: @BiuroHappyBusiness
oraz na www.happybusiness.pl

 

Zapisz Się do newslettera i poznaj naszą tajemnicę

FreshMail.pl